luni, 9 aprilie 2012

Cum sa scrii o recenzie de film

Exista trei metode : s-o faci in felul tau, s-o faci in felul altora sau s-o faci in felul meu. Felul meu se bazeaza pe 5 pasi simpli. I know, I know, recunosc, cateodata nici macar eu n-o fac in felul meu. Pasii despre care vorbesc sunt urmatorii :

Pasul 1 : vezi filmul
In primul si-n primul rand, asta trebuie sa faci, sa vezi filmul. O singura data daca vrei sa scrii despre el cu entuziasm, de doua ori daca vrei sa scrii despre el cu mai putin entuziasm sau daca vrei sa risti sa te faca sa nu mai scrii deloc )). Insa nu generalizez, exista ( dar sunt putine cred eu ) si filme care plac mai mult prin aprofundare, adica prin vizionare de mai multe ori la un interval scurt de timp. Un exemplu de film care mi-a placut mai mult la a doua si a treia vizionare este acesta .
Pasul 2 : date generale
Aici poti sa oferi cateva informatii referitoare la data aparitiei, genul filmului, actorii principali, cheltuieli de productie, durata realizarii lui, s.a.m.d.- orice crezi tu ca e important sa-i dai de stire cititorului.
Pasul 3 : o scurta descriere a continutului
Aici trebuie sa faci un scurt, foarte scurt rezumat, in care sa captezi esentialul filmului, adica sa spui cum incepe si in general cam despre ce e vorba in el, ce subiect trateaza, etc.
Pasul 4 : impresii personale 
Acum a venit momentul sa-ti lasi si mai evident amprenta. Aici vei scrie despre ce ti-a placut cel mai mult, ce te-a impresionat sau ce te-a dezamagit.
Pasul 5 : poster si/sau trailer
Unul din aceste elemente, posterul sau trailerul, nu trebuie sa lipseasca din articolul tau. Pentru ca trebuie sa arati despre ce vorbesti. Locul unde le plasezi in articol ramane la alegerea ta, conform simtului tau stilistic.

p.s.: limiteaza-ti textul, nu scrie foarte mult, cine te citeste nu vrea sa-i povestesti tot filmul, doar sa afle cateva idei, sau poate una singura, care sa-l faca sa dea play filmului respectiv.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu