miercuri, 10 octombrie 2012

Sa incepem cu un cretin

Am auzit de multe ori cum ca bucurestenii ar fi cei mai nesimtiti oameni pe care-i poti intalni in Romania. Niciodata n-am fost tentat s-o cred cu-adevarat, si nici macar acum, cand mi s-a facut o demonstratie live. Un bou intrase pe o strada pe care se lucra, strada semnalizata binenteles cu semne de interzis, la fiecare capat. Cand sa iasa la mal, nu putea, pentru ca o cifa de beton bloca complet strada. Ce credeti c-a facut nesimtitul ? A intrat pe trotuar, acolo unde erau doar asezate bordurile pentru intrarea si trotuarul unui bloc. A stricat mare parte din ele, batandu-si joc de munca oamenilor care le-au montat. Am ramas masca, chiar nu credeam ca am s-o vad si pe asta. Si, culmea situatiei, s-a intamplat exact cand un vecin venise sa-mi explice niste lucruri, cu intentia de-a salva un mic spatiu verde. Tocmai cand s-a intamplat situatia cu bordurile ii explicam ca romanul e un om care e mai putin interesat de un mod sanatos de a proceda, si ca n-ar fi de niciun folos daca i-am indeplini doleantele. Omul traia in Austria, si se vedea asta, se simtea ca traieste cu un alt spirit decat cel "autentic romanesc". De exemplu, nimeni n-a venit sa zica "felicitari, imi place cum ati facut cutare lucru". Ei bine, el a facut-o. In schimb, romanii get beget si totodata vecinii mei mai mult sau mai putin apropiati (ca distante ma refer, pentru ca se intampla sa locuiesc pe aceeasi strada), au venit doar sa-si exprime nemultumirile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu