duminică, 27 ianuarie 2013

Farama din visul regasirii

Nu stiu daca ati obervat sau nu, dar in blogul meu se gaseste o sectiune intitulata sugestiv, "wish list". O lista de dorinte :), pe care initial am fost tentat s-o numesc "the bucket list" precum celebrul film cu Jack Nicholson si Morgan Freeman, in care cei doi prieteni conjuncturali incearca sa duca la indeplinire cateva experiente insiruite intr-o lista, aventuri pe care doreau sa le traiasca inainte de a muri. 
Cam asa e si lista mea, cu exceptia ca eu nu stiu cat timp mai am, intrucat, din fericire, inca nu mi-am descoperit vreo boala crancena, genul de afectiune ce-ti ofera un termen limita. Asa ca ma pot relaxa, I have plenty of time, cum zice Alex Ciubotaru ;)). Si-n plus, lista mea contine si o gramada de nimicuri materiale :)). 
Dar sa vorbim despre punctul 5, la care gasim ceva important, serios si tare frumos de s-ar transforma in realitate :d. La punctul 5 spun ca imi doresc o casa la tara, in curtea careia sa plantez comori. Si, va spun acum, nu orice casa, ci o casa facuta de mine, daca ar fi posibil. Si ar fi posibil, ca doar sunt si eu inginer, cel putin teoretic :)), iar la vremea cand voi avea posibilitatea materiala, in mod normal ma voi gasi capabil si din punct de vedere practic, sa ridic o casuta pe pamant, cocheta si cu bun gust.

Cat despre posibilitatea materiala, banii, sunt convins ca nu-i voi avea niciodata pe toti gramada, suficienti unui astfel de proiect care desi e simplu si destul de modest, este destul de costisitor. Asa ca voi incerca sa-mi realizez acest vis treptat, in etape. 
Prima oara imi voi cumpara un teren, unul care trebuie sa indeplineasca doua conditii esentiale : sa fie un teren bun de fundare si doi, sa fie un pamant propice plantarii comorilor reprezentate de pomi fructiferi, legume, flori si plante aromatice. 

Dupa ce voi fi cumparat terenul, urmatoarea etapa este sa creez o sursa de apa si un punct igienic. Ambele trebuiesc asigurate inainte de deschiderea oricarui santier, deoarece oamenii au mare nevoie atat de apa, cat si de buda :)). Cu buda e simplu, voi avea nevoie doar de munca fizica ;)). 
Cu apa insa, e ceva mai complicat, asa ca voi apela la o firma de foraje puturi apa, pentru ca realizarea unui put necesita operatiuni si utilaje speciale, de care nu dispune ori si cine. 

Odata asigurata si sursa de apa, voi putea sa aduc muncitorii si sa ne apucam de treaba. Mai intai vom executa fundatia, preferabil izolata sub stalp daca terenul permite, apoi sistemul structural care va fi acela de cadre (stalpi si grinzi) din beton armat, apoi zidaria peretilor din blocuri de BCA, apoi acoperisul care va fi o structura usoara, din lemn, in doua ape, in unghi foarte ascutit, inspirat de la o casa pe care o vad destul de des si care nu inceteaza a ma fascina, ori de cate ori as privi-o. 

Cam atat, planul e facut, mai ramane sa fiu gata sa il execut :)

2 comentarii: