miercuri, 10 iulie 2013

intr-adevar

O problemă cu două necunoscute
 anvelope iarnaO lege apărută la sfarsitul verii lui 2011 spune ca soferii sunt obligati sa isi schimbe anvelopele de vara cu cele de iarna odata cu venirea anotimpului rece. Mai mult, conditiile meteorologice nu sunt neaparat relevante in acest caz: luna noiembrie a marcat trecerea din punct de vedere legal, iar soferii care nu si-au schimbat anvelopele la timp au fost pasibili de amenzi cuprinse intre 500 si 2000 de RON.
Cu toate acestea, introducerea unei asemenea legi aduce dupa sine o problema legata de momentul in care trebuie sa ne schimbam anvelopele de vara cu cele de iarna, si anume de ce suntem obligati sa facem modificarea daca temperaturile nu sunt conforme acesteia? Pe de o parte, ne vedem pusi in fata unor cheltuieli suplimentare, deoarece cauciucurile de iarna se uzeaza mai repede, fara sa fie mai eficiente, in zilele calde. Pe de alta parte, consumul de carburant creste si el, ceea ce adauga un plus de relativitate la legea in cauza.
Impactul legii asupra alegerilor noastre
 Atunci cand cumparam cauciucuri de iarna, suntem limitati la un anumit set de caracteristici, care sa fie in conformitate cu legile in vigoare. Mai mult inca, daca masina trece de limita de 3,5 tone, acestea trebuie montate pe rotile de tractiune, chiar daca acestea au mecanisme adiacente antiderapante. Cu alte cuvinte, suntem obligati la o cheltuiala in plus, pe care am fi putut-o evita daca legea ar fi fost mai permisiva.
 In privinta cauciucurilor de vara, posesorii de automobile se pot bucura in continuare de libertati destul de mari. Sfarsitul iernii este sinonim in acest context cu reducerea limitarilor pe care le avem in fata. Altfel spus, cauciucurile de vara pot fi achizitionate in functie de propropriile noastre optiuni, atata vreme cat sunt certificate dupa standardele in vigoare.
 I-am intrebat pe specialistii companiei Madnik Auto ( anvelopex.ro – unul dintre cei mai importanti furnizori online de anvelope) despre diferenta din punct de vedere tehnic si financiar dintre anvelopele de iarna si cele all season. Din declaratia lor reiese ca este destul de dificil sa gasim anvelope all season care sa treaca cu succes toate certificarile cerute de diverse legislatii, in cazul in care calatorim cu masina peste hotare. In acelasi timp, dintre toate variantele posibile, anvelopele all season sunt cele mai scumpe pentru ca se consuma mai repede vara si nu ating performantele cauciucurilor de iarna in perioada hibernala.
 Pe timp de ninsoare, inghet sau polei, soferii sunt obligati sa isi echipeze automobilele nu numai cu cauciucuri de iarna, ci si cu lanturi speciale. Insa, cu toate ca legea este destul de precisa in aceasta directie, s-au vazut destul interpretari ale acesteia in iarna care a trecut. Practic, daca aveti anvelope de iarna, nu trebuie sa va fie teama de lege.
 Cum modifica legea finantele personale
Daca suntem obligati sa cumparam anvelope de iarna, suntem obligati implicit sa achizitionam si un set de anvelope de vara. Daca nu facem asta, masina va consuma mai mult, va fi mai greu de condus, iar anvelopele se vor uza mai repede. Practic, nedand mai multe posibilitati soferilor la achizitionarea de anvelope all season, legea ii obliga pe acestia sa consume mai multi bani anual cu intretinerea autovehiculelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu