marți, 17 iulie 2012

Testul de inteligenta al lui Einstein

Cautand azi prin birou dupa o carte, am observat ca aveam o gramada de caiete si foi din anii trecuti de facultate. Erau deja parte a unei sortari. Dar mi-am zis ca sigur poate fi facuta o resortare, mai ales acum dupa ce am terminat facultatea. Asa ca m-am apucat sa vad ce arunc si ce opresc. Printe multimea de hartii am gasit doua foi de matematica, ce contin rezolvarea testului de inteligenta al lui Einstein. Mi-am zis ca poate ti-ar placea sa-ti povestesc si tie despre el. 


Testul a fost conceput de Albert Einstein care sustinea ca 98% din locuitorii planetei nu sunt in stare sa-l rezolve. Iata testul : 

  • Exista 5 case, fiecare de alta culoare.
  • In fiecare casa locuieste o singura persoana, fiecare de alta nationalitate.
  • Fiecarui locatar al fiecarei case ii place o anumita bautura, fumeaza o anumita marca de tigari si detine un anumit animal de casa.
  • Niciuna din cele 5 persoane nu bea aceeasi bautura, nu fumeaza aceeasi marca de tigari si nu detine acelasi fel de animal de casa.
  • Britanicul locuiete in casa rosie.
  • Suedezul are un caine.
  • Danezul bea cu placere ceai.
  • Casa verde se afla in stanga casei albe.
  • Locatarul casei verzi bea cafea.
  • Persoana care fumeaza Pall Mall are o pasare.
  • Locatarul care locuieste in casa din mijloc, bea lapte.
  • Locatarul din casa galbena fumeaza Dunhill.
  • Norvegianul locuieste in prima casa.
  • Fumatorul de Marlboro locuieste langa cel care are o pisica.
  • Locatarul care are un cal locuieste langa cel care fumeaza Dunhill.
  • Fumatorul de Winfield bea cu placere bere.
  • Norvegianul locuieste langa casa albastra.
  • Germanul fumeaza Rothmans.
  • Fumatorul de Marlboro are un vecin care bea apa.
Cine este proprietarul acvariului cu pesti ? Cum ai ajuns la raspunsul tau ? 

ps: cred ca voi incerca sa-l rezolv din nou, sa vad daca mai sunt in stare ;)).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu