duminică, 4 noiembrie 2012

mare, ocean, balta, pietre

Ma uitam ieri la o piatra, ajuns la ea uitandu-ma la altceva. O piatra de mare, nu de balta, cum sunt cele pe care le-am adus in ultima vreme , incalzite de soare sau batute de vant ori ploaie. Ceea ce mi-a sarit in ochi a fost diferenta dintre ea si ele. Piatra de mare este mult mai lucioasa mai slefuita, mai fina. Cam asa

Iar diferenta se poate observa aici, sau aici, sau credeti-ma pe cuvant, in caz ca nu sesizati sau nu aveti chef sa dati click pe link :)). 
Apoi s-a nascut in mine o noua dilema, si anume care este diferenta dintre mare si ocean :-?. Probabil ca ne-a invatat acest amanunt banal (I guess), undeva candva prin generala sau liceu, la orele de Georgrafie. Dar se pare ca n-am fost prea atent la lectia asta, si fie vorba intre noi si restul lumii, nici la celelalte, din pacate. Da, pot spune acum "din pacate" cu toata credinta, pentru ca am inceput sa realizez cat de important este sa acumulezi toate informatiile si cunostintele care ti se ofera, mai ales atunci cand n-ai alta treaba, decat sa-ti sa-ti faci lectiile ;)). Asa ca m-am gasit nevoit sa apelez la net pentru a-mi edifica misterul :)). Raspunsul dilemei mele este super simplu, mai simplu ca buna ziua, de fapt muult mai simplu de-atat, avand in vedere ca  buna ziua poate fi al dracului de greu in anumite momente. Singura diferenta dintre ocean si mare este de marime. Ambele sunt cu apa sarata, ambele sunt ape statatoare, doar ca oceanul e muult mai mare decat marea, fiind delimitat de continente. Cam asta e, din ceea ce am gasit eu pe net.  Va urez o duminica frumoasa, eu ma duc sa beau o tuica fiarta si sa mananc ;)), si pe urma vad eu ce mai fac (deja stiu ceva :d).  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu