marți, 6 noiembrie 2012

izolare termica pentru confort termic

Locuiesc intr-un apartament cu trei camere, dintre care doua sunt defavorizate din punct de vedere termic. Prima este sufrageria, care este situata pe casa scarii (adica podeaua mea este tavanul scarii blocului), si a doua este un dormitor care se afla pe colt, adica doua fete ale camerei se afla la exterior, avand contact direct cu climatul exterior. Pentru ca ne-am racordat la gaze si ne-am instalat centrala termica, am decis ca trebuiesc eliminate si piederile de caldura care se produceau atat in zonele amintite mai sus, cat si la ceilalti pereti care au contact cu exteriorul, de pilda fata camerei mele. Singura solutie pentru eliminarea pierderilor termice este izolatia termica. Doar forma ei difera, materialele izolatoare si procesele de executie fiind diversificate. Alegerea o face executantul, in stransa colaborare cu beneficiarul sau. In principiu, un executant priceput trebuie sa aleaga solutia cea mai buna pentru clientul sau, incadrandu-se intr-un buget maxim de care omul in cauza dispune. Izolatiile termice se pot face cu vata de sticla, polistiren expandat, vata minerala, polistiren extrudat. La mine in zona, cele mai populare sunt izolatiile cu polistiren si cele cu vata de sticla, pentru ca sunt niste materiale ieftine si usor de manevrat. Materialul izolator se monteaza pe un schelet metalic, care se placheaza apoi cu placi de rigips, obtinandu-se pe langa confortul termic mult dorit, si niste pereti drepti, fara cusur (repet, daca executantul este priceput :)).)
Parintii mei au ales polistirenul expandat, si diferenta se vede : s-a sporit confortul termic si totodata au scazut costurile, centrala consumand mai putin gaz de cand cu izolatia, pentru ca aceasta retine caldura pentru mai mult timp decat inainte, cand existau acele pierderi.
Ar mai exista o solutie de izolatie termica, care este considerata si un procedeu eco. Este vorba de izolarea cu fibre de celuloza, care au la baza lemnul, si de aceea sunt cosnsiderate o alternativa eco. Insa din cate stiu eu, se merge in continuare destul de mult pe polistiren si vata de sticla.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu