joi, 31 mai 2012

Ziua mondiala fara tutun. 31.05


Hai, respectati-o, nu fumati ! Macar azi. Puteti sa va drogati in schimb :))... Tampitule ! De ce razi ? N-ar trebui, ar trebui sa nu te joci cu vorbele astea, sa fii om cu scaun la cap. Sa ce ? La ce ?  Da de unde atata cap ? Asadar azi e ziua mondiala fara tutun. Poate deaia era mai devreme la digi24 un reportaj despre cat de periculos e sa fumezi. O arata pe o doamna care fumase 40 de ani si careia medicii ii scosese un plaman, in straduinta lor de a mai salva ce mai era de salvat. 40 de ani de cariera intr-ale fumatului mi se pare un scor extrem de bun. Sa ziceam ca te apuci la 14-15 ani, rezulta o viata de 54-55 de ani, ceea ce mi se pare rezonabil avand in vedere lunga catraneala la care te-ai supus. Zicea ca acum daca ar putea intoarce timpul inapoi, nu ar mai fuma deloc si ca nu sfatuieste pe nimeni sa se apuce de fumat. Nu zau ! Pai in aia 40 de ani de fumat nu ti-a fost niciodata rau ? Ca sa te opresti mai devreme si sa-ti fie ceva mai bine ca acum ? Ti-a fost super bine si deabia dupa 40 de ani cand e groasa, groasa treaba, te-ai gasit sa te lasi ? Nu prea cred ca asa sta treaba, asa ca lasa-ne cu sfaturile pe care le stie toata lumea deja. Mai era un nene la fel, foarte avariat de tutun. Respira foarte greu si avea in permanenta nevoie de oxigen. Nu mai stiu ce zicea, pe semne ca si el regreta. Eu in comparatie cu ei si cu destui care fumeaza in mod obisnuit, m-am apucat de curand de fumat. Acum nu prea mai fumez. In ultimul timp au inceput sa ma doara incheieturile si, poate just sau poate mai ales in paranoia mea, cred ca de la fumat mi se trage. Dar stii ce ? Nu regret deloc. Pentru ca de cele mai multe ori mi-a facut placere sa aprind tigarile alea pe care le-am fumat, nu am facut-o din vreo nevoie, din vreo dependenta. Am facut-o din fascinatie pentru  tigari, fascinatie care continua desi eu momentan ma retin putin sa continui in a hrani-o...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu